fredag, oktober 27, 2006

Förvirrad

"Passera spärren gående."

Vad betyder det?

Man blir förvirrad.

Enligt Laurie Anderson skickar NASA bilder rakt ut i rymden. Bilder på människor som säger hej genom att lyfta armen upp i luften. Det är ett meddelande till rymdvarelserna. Så hon undrar: "Do you think that THEY will think that his arm is permanently attached in this position? Or do you think they will read our signs?"

Jag är en rymdvarelse. Jag kan inte tyda tecknen. Min bank skickade ett mail där de sa att iMac inte kan läsa deras säkerhetsprogram. Jag är välkommen att ringa deras support om jag har några frågor. Vad betyder det? Jag fattar ingenting. Måste jag ringa? Förväntar de sig ett samtal?

Och varför finns det tre gratistidningar i tunnelbanan? Vem betalar dem och varför? Vill någon att att jag läser dem? och varför? Vad betyder det? Jag vill ha svar. Allt är så mystiskt.

"Sometimes the answers just come in the mail. And one day you get that letter you've been wating for forever. And everything it says is true. And then in the last line it says: burn this."

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det behöver inte vara så forvirrande, trots allt.

SL vill att du öser på och inte står och tvekar vid spärren. Det kommer ju nya kunder bakom dig som också måste ha flyt i sin tillvaro. Dessutom tror jag att de räknar alla ut- och inpasserande för att se hur många som är fräcka nog att planka. Prova hoppa över spärren när du går ut nästa gång . . !

Du är ingen rymdvarelse, men däremot sitter det rätt många däruppe som skrattar åt de fåfänga typerna som tror att de kan och vet bättre från den "civiliserade världen". Vänta bara, snart kommer de och tar över, då kan vi heja hur mycket vi vill. Undrar om de som skickat foto på sig själv får det bättre eller sämre?

Gratistidningarna är till enbart för att du skall få en trevlig stund på bussen, någonting ÄR faktiskt gratis här i livet. Blunda för reklamen bara.

Det där sista måste vara ett kärleksbrev från någon som trots allt inte är ärlig, utan vill komma ur något på enklaste möjligaste sätt. Bränn liknande brev innan de läses och glöm alla relationer. Det gör tillvaron betydligt mindre förvirrarande.

Skåne är underbart tråkigt.

Mikko sa...

Tack A för alla förklaringar! Nu har saker och ting retts ut. Skönt. Och jag ska sluta stå och tveka vid spärren som jag brukar. Men när det gäller brevet tror jag du tar miste. Jag tror det där brevet ska komma snart och allt som sägs i det kommer att vara sant. Är det inte så det funkar? Eller ska vi sväva i ovisshet? Kan man ringa support?
Har svårt att tro att du har underbart tråkigt i Skåne. Det är förmodligen full rulle som vanligt. Om du vill pröva tråkigt, besök Hornsgatan!

Anonym sa...

Du ser - livet behöver inte vara så svårt!

Nej, det är inte så med brev. Onödig väntan, på vadå? Ovissheten känns bättre, lättare att hantera än en massa brev som stör ens tillvaro. Men å andra sidan, nu har vi mail och SMS - lite roligare, men ersätter de brev?
Blogga om vad som skall stå i ditt efterlängtade brev i stället, så är det gjort!

Hörde att det brann i en grill på Hornsgatan i helgen - du verkar ha kul också . . .!

Mikko sa...

Jaså det brann i en grill här på Hornsgatan? Jag är oskyldig. Kanske nån som försökt elda upp nåt brev. Roligare än så var det säkert inte.