fredag, november 03, 2006

På bussen

Buss nr 4 är underbar. Idag körde den på en bil bakifrån. Sen skällde busschauffören ut bilisten. Men innan det hände utspann sig följande samtal. Jag stod upp med en Metro i handen och immiga glasögon. En kvinna satt ner framför mig.
Hon: Kan jag få din tidning?
Jag: Ja varsågod.
Hon: Jag blev så sugen på att läsa... nyheter.
Jag: Ja.
Paus.
Hon: Den är alldeles ny. Du har inte läst den.
Jag: Näe. Jag hade inte lust.
Hon: Du var inte så sugen på nyheter.
Jag: Näe. Jag läste den igår.
Hon: Det står ju inte exakt samma sak varje dag.
Jag: Nej det är sant.
Hon: Ja tack i alla fall.

3 kommentarer:

Mikko sa...

Ville är en klippa! Kan han komma förbi med spaden imorron?

Anonym sa...

Va inte så förbaaaaaanatt vuxen och skotta bort bort bort. Nejnej, fånga dagen och hämta upp mer snö och gräv en snögrotta medan det fortfarande går.

Mikko sa...

Snögrotta? Fånga dagen? My God. Jag får ju inte ens PLATS i en snögrotta.