fredag, september 15, 2006

Privatliv

Jag begriper mig inte på valrörelsen. Är fullt upptagen med att försöka vistas inom mitt förstånds gränser. Men idag kunde man läsa om partiledarnas favoritbok, favoritdrink, vad de gillar för kläder etc. Utifrån det reportaget kan man bara rösta på Göran Persson. T ex Wetterstrand går bort som som den mest sippa. Vilket jag iofs alltid misstänkt. Hon har inte tid att läsa en enda bok, kanske för att hon pratar så mycket och så monotont och utan känsla. Hon borde resa bort, tagga ner och fundera över livet. Kanske ta av sig masken och försöka stå ut med sig själv. Och säg nu inte att t ex jag borde göra samma sak.
Men man kan ju inte utgå ifrån partiledarnas privata preferenser när man gör sitt val på söndag. Eller kan man det? Kanske är det alldeles rätt?

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_13672804.asp

Inga kommentarer: