lördag, september 09, 2006

Nytt liv


lördag förmiddag: återfall.
Who gives a fuck. Det tar tid att börja ett nytt liv. Det händer inte över en natt. Men som en manifestation köpte jag en röd slips. Jag hade inte tänkt att jag skulle se ut som Göran Persson. Mer som Elvis Costello. Han brukar ha snygga slipsar. Men jag såg nog mer ut som GP. Det är kanske inget man bör eftersträva. Även om lite av Göran Perssons pösiga pondus skulle sitta bra i vissa lägen. Vad pladdrar jag om? Hade ju tänkt att den här bloggen skulle handla om att det har blivit religion i Sverige att må bra. Återkommer när jag fått fatt i tanken. Hjärnan är alldeles löskokt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ofta krockar livskvalitet med att må bra... Förresten, dog inte killen som uppfann joggingen i joggingspåret? Av en hjärtattack 40 år gammal?

Mikko sa...

Sossarna har lyckats lura oss att det är för vår skull vi ska må bra, fast det egentligen handlar om statsfinanserna. Men Philip Morris hävdar att rökare sparar pengar åt samhället genom att dö i förtid. Lite bakvänt sätt att rättfärdiga produkten kan tyckas...

Anonym sa...

Herregud jag får lust att köpa slipsar när jag läser den här bloggen. Att sluta nikonitera är dock en helt annan grej. Men var hittar jag en snygg slips?

Mikko sa...

Brillo, du har fattat! Slipsar slår allt! När jag redan hade köpt den röda insåg jag att snyggaste slipsarna finns på Stadsmissionen på Hornsgatan vid Mariatorget. Jäklar vad fina!