fredag, december 01, 2006

Ytflyt eller ej

Till stor sorg för alla som känt sig för muntra under veckan har jag inte haft nåt att bloggklaga på. Månens dragningskraft tycks dock ha släppt. I morse kunde jag andas ut. Men den kommer och går som ebb och flod. Insomnia och hypokondri ingår ibland en djävulsk pakt och allt är månens fel. Tro nu inte att jag är gränspsykotisk. Eller ens självcentrerad. Idag var jag knappt inom gränserna för min fattningsförmåga. Återigen i lärdomsstaden Uppsala. Föreläsaren hade a way with words. "Ytflyt men berövad sitt djup" hann jag skriva i mitt block. Skulle kunna gälla allt möjligt men idag gällde det något som benämns normotisk. En normotisk person är överdrivet normal. Har alltså inte lyckats skaffa sej en norm att avvika ifrån. Det är ju annars inte så svårt. Jag köpte en flaska Ajax och kände mig helt normal. Men när jag skulle bespruta badrummet trilskades flaskjäveln. Jag pressade "avtryckaren" men ingen rengörande vätska kom fram. Men när jag storögt konfunderad (eh) kikade in i flaskans mynning kom det plötsligt en rejäl dusch i ögat. Det kändes inte skönt men ögat blev skinande rent. Fördelen med att bo ensam är att ingen står bredvid och frågar: hur tänkte du? Det finns säkert fler fördelar men jag kan inte komma på dem just i detta ögonblick.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet en till fördel. Imorgon, när du vaknar, som vanligt lite rödögd, finns en helt liten härlig historia att berätta. Istället för att bara nicka smulböjt och hålla med om att det var lite tungt på krogen igår. Eller?

Mikko sa...

Ja jag ska helt enkelt vara tacksam. ibland ställer livet upp!

Anonym sa...

Brillo. Berätta nu... Även du har gjort underligheter med Ajax. Pulver var det väl? Och vad var det du gjorde egentligen och varför?