torsdag, januari 04, 2007

To me you are a work of art














To me you are
A work of art
And I would give you my heart
That's if I have one

var bara tvungen att citera Morrissey så här i den dunkla januariskymningen.

Jag har återigen drabbats av någon lömsk sjukdom. Sover minst 9 timmar per natt. Vaknar vanligtvis utmattad och torr i munnen, i förmiddags av att M ringer. Hon frågar om jag är deprimerad. Jag vet inte säger jag, jag känner mig ju glad. Googlar på ökat sömnbehov och muntorrhet. Förutom depression och manodepressivitet finns leukemi som tänkbart alternativ. Men jag känner mig ju både frisk och glad. Det är väl det som är det lömska.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt inre befinner sig just nu Ayn Rands underbara men hårda värld i "Urkällan" och kan därmed konstatera att du har drabbats av lyckan. Tack och lov beskrivs det ganska sent i boken men är början till något mer långvarigt och inte lika politiskt som det hårda livet innan lyckan uppenbarar sig.

Bara det att du inte har feber är ett gott tecken. Munntorrhet har vi alla.

Mikko sa...

Skrev jag muntorrhet? Jag menade förstås munterhet. Har vi alla det? Skönt, ännu ett tecken på min enorma normalitet.
Jag har alltså lämnat det hårda livet och gått in i lyckan? Hm Ayn Rands filosofi förvirrade mig vill jag minnas. Men icke-förstå är nåt som jag gillar.
AU, ligger du vid poolen och läser Ayn Rand? Du är dej lik.
Moz och Fadde, nä nu har du helt spårat ur brollan. Finns inte minsta likhet. Som att jämföra Sophia Loren med baksidan av en buss, eller hur Boy George nu uttryckte sej när Madonna kallades en ny Marilyn Monroe.

Anonym sa...

Det låter som att du har frisknat till rejält! Om det var lyckan, sömnen eller Fadde som gjorde det spelar väl ingen roll!

Klev från Rand rakt in i Pamuk (Snö)och känner mig enormt förvirrad och ännu mer indragen i politik, religion och faktiskt också lycka. Tänk att det kan vara så svårt.

Tar planet hem från Bangkok i natt, ligger och njuter av de sista solstrålarna vid poolen. Vardagen börjar på måndag - bra eller dåligt?!

Svar:BRA!

Mikko sa...

Lycklig hemresa!

Anonym sa...

Kisar man ser det ut som du på bilden. Har du skaffat hoj Mikko? Du vet man måste ha hjälm osså.

Mikko sa...

Ska råda folk att kisa när de ser mej.
V g hjälm så funkar det ju inte med luggen.

Anonym sa...

Inte konstigt att munnen känns torr efter lång natts sömn. Årstiden kräver att man sover bort den värsta tristessen, och du verkar ha lyckats; om du vaknar glad och har ett lyckligt allmäntillstånd. Precis som björnen på våren.
Missa för tusan inte The Host som börjar gå på bio i morgon. Enkel skräck, sammhällskritik och flamshumor= koreansk film i sitt essä [sic].

Anonym sa...

Hjälm? Jag har missat något. Är du en biker nu?

Mikko sa...

Laura tack för tipset. Ska inte missa!
Magnus det var du som började tjata om hjälm. Och vadå, biker... varför inte?

Anonym sa...

Hjälm? Har jag aldrig sagt... Du är en biker.

Anonym sa...

Mikko! Var har du tagit vääägen? Du kanske är ute med bågen?

Mikko sa...

Tog en sväng med bågen, körde vilse och hann inte hem i tid att skriva på bloggen. Eller hur var det nu?
Roligt att vara saknad i detta forum!