söndag, juni 17, 2007

Laurie Anderson - Women and Money

"hmmm"

12 kommentarer:

Anonym sa...

är hon inte väldigt lik Pippi Långstrump...?

Mikko sa...

Vid närmare eftertanke: jo verkligen! Men så har hon ju svenskt påbrå.

Anonym sa...

Man kanske skulle bli en bunny - finns det skånska sådana?!

Mikko sa...

Du kan bli den första! Skåne kommer att häpna.

Anonym sa...

Ville kom in och frågade vad tanten pratade om. Makaroner, svarade jag.

Mikko sa...

Tänk om några år när han ser det där och inser: "hon snackar ju inte alls om makaroner!" Hur blir det då för honom tror du?

Anonym sa...

han hinner nog hitta en del andra dragningar och rena felaktigheter i andra citat innan dess...

Vicars Choice Sauvignon Blanc rekommenderas alla bloggläsare för övrigt. Undrar man vad vinsnobbar menar med "vegetal" doft så får man reda på det här. Som att sitta i nån sorts fläder/svartvinbärsbuske och dricka vanligt vitvin. Mycket rent och elegant med en massa syra.

Anonym sa...

Vanligt vitt vin, det har jag alltid undrat vad det är?! Sitta i en svartvinbärsbuske gjorde jag mycket som liten, vet exakt hur det känns. Men det enda vin som jag kunde lägga vantarna på vad farsan och morsans maskrosvin och det tvivlar jag kvalar in som vanligt vitt vin, eller?

Mikko sa...

Vad gjorde du i svartvinbärsbusken brillo?

Anonym sa...

Vanligt vitt vin är en låda Chapel Hill. Riktigt bra box för övrigt... Jag vill också veta vad som pågick i svartvinbärsbusken med mammas och pappas maskrosvin? Varför bränner ordet "orgier" längst bak på tungspetsen?

Anonym sa...

Herregud här går det undan. Nya inlägg innan man hinner besvara påhoppen som gjordes i kommentarerna till det första.

Svartvinbärsbusken ja, men är det inte lite svårt att komma hela vägen till orgier?! (Och att ha orgier brännande på tungan är ju också en bild man vill somna med...)

Nej, det är så enkelt (och disappointing) att jag hade mig en liten koja i svartvinbärsbusken. Sen dess är jag impregnerad med doftminnet.

Mikko sa...

Frågetecknen hopas. En koja? Vad gjorde du där?